|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
DE LA VILLE DE PARIS.
|
407
|
|||
|
[i 556]
Les sergens. Fut aussi dict aux dix sergens de lad. Ville qu'ilz trouvassent chevaulx pour aller et assister au cry de lad. tresve, vestuz de leurs robbes my parties, et leur navire d'orfaverye sur l'espaule droitte.
Pareillement fut dict au Maistre d'hostel qu'il
|
|
||||
|
eust à mander l'appolicaire pour avoir quelques con-fittures et dragée, et faire faire quelques platz de four et ce qui estoit neccessaire pour donner Ia collation aud. sr Prevost de Paris, ses Lieuxtenans civils et criminel, Procureur du Roy et autres Officiers du Chastelet, et aux heraulx d'armes qui criroient lad. tresve: ce qui fut faict.
|
|||||
|
|
|||||
|
DCGLXXI. — [Publication de Tresve.]
16 février 1556. (Fol. 168 v°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
fit le landemain xvi0 jour dud. moys, environ neuf heures du matin, mond. Sr le Prevost de Paris envoya à Mess" de lad. Ville dire qu'il disneroit en son logis, avec sesd, lieuxtenans et heraulx; que incontinant après disner, il seroit bon de publier lad. tresve, et satisfaire au contenu desd. Lettres du Roy, Par quoy Mess" de la Ville envoyèrent à une heure apres mydy les sergens de lad. Ville à cheval au logis dud. Prevost de Paris pour estre avec les archers de lad. Ville à la publication d'icelle ; et dud. lieu vindrent droict en la place de Greve devant l'Hostel de lad. Ville, en l'ordre qui ensuit, tous à cheval.
Premierement, marchoient les trompettes de lad. Ville, garnyes de banieres de soye aux coulleurs et armes de lad. Ville.
Après, marchoient les archers, arbalestriers et hacquebutiers d'icelle, vestuz de leurs hocquelons de livrée.
Après, marchoient les sergens de lad. Ville.
Après, les sergens dud. Prevost de Paris.
Après eulx, marchoient les heraulx d'armes du Roy, vestuz de leurs cottes d'armes faittes de velours pers couvertes de trois fleurs de lis d'or devant et derriere.
Après eulx, marchoit mond. Sr le Prevost de Paris, Sr de Nantoullet, vestu d'une robbe fourrée de martres sabelines; et derriere luy, lesd. Lieutenans civil et criminel et Procureur du Roy, veslus de robbes d'escarlatte ; et autres Officiers dud. Chastelet, vestuz de leurs bons habbitz.
Et quant ilz furent arrivez en lad. place de Greve, les trompettes et clerons commencerent à sonner. Lors Mess" de la Ville commencerent à descendre de leur Bureau en bas, et allerent accompaigné!' led. Prevost de Paris et sa trouppe en la place de Greve. Et après que lesd, trompettes eurent cessé
|
de sonner, et voyant que le peuple de Paris estoit en grant nombre en lad. place de Greve, lesd. S" ordonnèrent auxd, heraulx d'armes de cryer et publier lad. tresve, ce qu'ilz feirent ainsi qu'il s'ensuit.
|
||||
|
-RY DE LA TRESVE.
|
|||||
|
i3 février. De par le Roy.
"On faict assavoir à tous que bonne, seure, vraye et loyalle tresve, communicative ct marchande estat, abstinence de guerre et cessation d'armes est faitte, accordée et passée entre trés haults, trés excellens et trés puissans Princes, le Roy nostre 1res souverain Seigneur, l'Empereur Charles cinquiesme de ce nom, et Philippes Roy d'Angleterre son filz, leurs hoirs, successeurs, royaulmes, pays, terres et sei-gneuryes quelzconques tant deçà que delà les montz, pour le temps et terme de cinq ans ensuivans et consecutifz, à commencer du cinquiesme jour de ce present moys; laquelle tresve led. Ssr veult, entend et ordonne estre observée inviolablement, et que tous y contrevenans soient pngnyz et chastiez exemplairement comme infracteurs de paix. Et pourront aussi les subjectz d'une part et d'autre aller, venir, séjourner, traffiquer et marchander en tous lieux et endroictz tant de ponant que de levant, par mer, terre et eaulx doulces, librement et franchement, en payant toutes foys les droictz et subsides deuz et acouslumcz comme en temps de bonne et entiere paix, sans con-tredict ne empeschement.
"Faict à Bloys, le treiziesme jour de Fevrier mil cinq cens cinquante cinq O.n
Signé: "HENRY".
Et au dessoubz : n de L'Aubespine".
Et incontinant le cry achevé, l'artillcrye commença de sonner cn sy grant nombre et de telle
|
|||||
|
|
|||||
|
O Par inadvertance, le scribe a écrit : «mil cinq cens cinquante sien.
|
|||||
|
|
|||||